Πίσω στο DIGI1.gr
Ταξιδιωτικές και τεχνολογικές εντυπώσεις από το MWC...
Από Antoninos Τρίτη 10/03/2015
Blog index mwc 2015 what to expect 1

To Mobile World Congress έκλεισε ήδη 10 χρόνια στη Βαρκελώνη (η οποία, μάλιστα, αυτό-αναβαθμίστηκε κι από mobile capital of the world, που ήταν μέχρι πέρυσι, φέτος διεύρυνε τους ορίζοντές της κι έγινε innovation capital…) και –όπως είναι φυσικό- θέλησε να το γιορτάσει με κάτι διαφορετικό, για να έχουμε να θυμόμαστε κι εμείς (οι επισκέπτες, οι δημοσιογράφοι, οι εκθέτες), αλλά και εκείνοι, ως διοργανωτές.

Έτσι, με δεδομένο ότι η φορητότητα (λέγε με mobility), έχει γίνει πια μέρος της ζωής μας και επηρεάζει τους πάντες και τα πάντα, σήκωσαν κι αυτοί τις μπάρες, κατάργησαν τα λιγοστά στεγανά που υπήρχαν ακόμα και τα… έβγαλαν όλα στη φόρα! Δεν υπήρχε πεδίο, τομέας και χώρος, που να μην είχε μικρή ή μεγαλύτερη παρουσία σ’ αυτήν την τεράστια έκθεση (στρέμματα ολόκληρα που κάθε χρόνο αυξάνουν, κοντά 100.000 επισκέπτες φέτος από 85.000 πέρυσι και περισσότεροι από 3000 εκπρόσωποι των ΜΜΕ, σε σημείο ώστε στις αίθουσες Τύπου να κυνηγάς τη θέση με το τουφέκι), αρκεί να αξιοποιούσε με κάποιο τρόπο τις δυνατότητες των υπολογιστών. Βρείτε μου εσείς, τώρα, ποιος δεν τις αξιοποιεί την σήμερον ημέρα, ό,τι και να κάνει στη ζωή του…

Ο «παλιός» ήταν, βέβαια, εκεί, όπως κάθε χρόνο, κι ας τον πονάνε λίγο περισσότερο τα ποδαράκια του, παρά τα επί τούτου διαλεγμένα αναπαυτικά παπούτσια και τις χοντρουλές κάλτσες σε ρόλο… αμορτισέρ. Γιατί, αν δεν το μαντέψατε ήδη, μιλάμε για πολύύύύύύυ ποδαρόδρομο, ολόκληρα χιλιόμετρα! Συνάδελφος που φορούσε ένα από αυτά τα καινοφανή high-tech βραχιολάκια, που «μιλάνε» με το κινητό και μετράνε βήματα, «έγραψε» πάνω από 10 χιλιόμετρα ημερησίως… Αυτή είναι η νόρμα, ίσως και λίγο περισσότερο στο MWC, αν θες να τα έχεις καλά με τη συνείδησή σου και το αφεντικό σου, αν σε έστειλε εκεί για δουλειά…

Να αρχίσουμε από το δεύτερο: το εισιτήριο εισόδου ξεκινάει από τα 800 € το φτηνότερο, κι όσο βάζεις πρόσθετα (πχ. ομιλίες ή παρουσιάσεις), τόσο ανεβαίνει το κοντέρ – άρα, είναι ηλίου φαεινότερο ότι η έκθεση δεν απευθύνεται στον απλό καταναλωτή, όπως πχ. η CeBIT στη Γερμανία, αλλά στον επαγγελματία – θεμελιώδης η διαφορά, από πλευράς περιεχομένου και διάδρασης με το κοινό! Από την άλλη (η συνείδηση, που λέγαμε), αν δεν τρέχεις σαν τον αξέχαστο «καλό μας άνθρωπο», πώς αλλιώς θα μπορέσεις να παρακολουθήσεις μέσα σε τέσσερις μονάχα ημέρες κάποιες ενδιαφέρουσες ομιλίες, να δεις τουλάχιστον τα πιο σημαντικά εκθέματα με αυστηρή επιλογή στα τεράστια περίπτερα, να περιοδεύσεις στο connected city και να μάθεις από πρώτο χέρι για τα μελλούμενα, να πας σε δυο-τρεις παράλληλες με την έκθεση εκδηλώσεις όπως αυτή του eCHAlliance για τον χώρο της ηλεκτρονικής υγείας και ευζωίας, να κάνεις την απαραίτητη δικτύωση και –έστω αργά το βράδυ, παρά την κούραση της ημέρας- να βρεις το κουράγιο να κάνεις και μια βόλτα στην πανέμορφη και προσεγμένη Βαρκελώνη για ένα φαγητό καλύτερο από τα (πανάκριβα!!!) σάντουιτς της έκθεσης και τον (συνήθως κερασμένο – ευχαριστούμε Intel, του Hall 8.1, για την καθημερινή γενναιοδωρία!!!) καφέ στο πόδι;

Τώρα, βέβαια, αν περιμένετε να αρχίσω τις περιγραφές για το τι καταπληκτικό tablet παρουσίασε η Α εταιρία και πόσα megapixel έχει η κάμερα του νέου smartphone της Β, φοβάμαι ότι θα σας απογοητεύσω... Ο «παλιός» δεν ασχολείται ιδιαίτερα με αυτές τις τεχνολογικές «κόντρες» - τις θεωρεί περισσότερο εμπορικά τερτίπια και πρόσκαιρες φούσκες, που πολύ σύντομα χάνουν το ενδιαφέρον (και τον αέρα) τους! Τρελαίνεται, όμως, να παρακολουθεί τάσεις και κατευθύνσεις, προσπαθεί να ερμηνεύει κινήσεις και να μαντεύει πούθε πάμε, συνδυάζει πότε δυο κομμάτια εδώ και τρία εκεί, για να κλείσει το puzzle – κι αν δεν του βγει με την πρώτη, πεισμώνει και ξαναπροσπαθεί!

Πάμε, λοιπόν, να δούμε τις σημαντικότερες τάσεις που εμφανίστηκαν φέτος, στη Βαρκελώνη, όπως τουλάχιστον τις αντιλήφθηκε ο «παλιός» (γιατί, υπήρξαν και συνάδελφοι – ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε- δικοί μας και ξένοι, που πάνε «να βγάλουν από τη μύγα, ξύγκι», οσφραινόμενοι τάσεις ακόμα κι εκεί που υπάρχουν μονάχα μερικά αχνά δείγματα, σε επίπεδο υποψίας… Κάτι σαν Tech-CSI, δηλαδή!

Και οι κυρίαρχες τάσεις είναι…Τα wearables, ας πούμε! Οι φορετές συσκευές ήταν παντού, φέτος στη Βαρκελώνη και μάλιστα, έχοντας κάνει σημαντική πρόοδο: από τα κάθε λογής βραχιολάκια του life style (όχι πως αυτά και τα άπειρα smart watches μειώθηκαν, βέβαια) περάσαμε σε χρήσιμες συσκευές, που μπορούν άνετα να γίνουν βοηθοί και σύμμαχοι των γιατρών, για συγκεκριμένες κατηγορίες (υποψηφίων και νυν) ασθενών. Το Internet των Αντικειμένων (ΙοΤ) είναι κάτι άλλο που έρχεται, με διαστάσεις τουλάχιστον τσουνάμι, μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια. Είναι εντελώς χαρακτηριστικό το γεγονός ότι αν όχι όλες, τουλάχιστον οι περισσότερες εταιρίες στο χώρο των υποδομών (ανάμεσά τους και η δική μας Intracom) σχεδιάζουν, αναπτύσσουν και σιγά-σιγά παρουσιάζουν λύσεις και προτάσεις για αυτόν τον χώρο, αλλά και για την συναφή επικοινωνία μεταξύ μηχανών (Μ2Μ), ώστε να είναι έτοιμες για τη Μεγάλη Ώρα…

Σ’ αυτό το νέο οικοσύστημα που δημιουργείται και έχει σαν λάβαρό του το σύνθημα everything connected, εντάσσονται και τα δικτυωμένα αυτοκίνητα, από τα οποία στη Βαρκελώνη είδαμε κάμποσα δείγματα – άλλα πιο προχωρημένα κι άλλα όχι τόσο, όμως όλα αρκετά διαφορετικά από τα σημερινά, σε επίπεδο ασφάλειας (κυρίως εκεί ποντάρουν οι περισσότερες εταιρίες, με επόμενο βήμα την κίνησή τους αυτόνομα, χωρίς οδηγό, αφού αποδεδειγμένα σ’ αυτόν οφείλονται τα περισσότερα δυστυχήματα) αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος.  Να μην ξεχάσουμε, βέβαια, και τα m, τις εφαρμογές για πλήθος ανάγκες μας, που ικανοποιούνται μέσω κινητών εφαρμογών, με πρώτο και καλύτερο τα m-payments, τις ηλεκτρονικές, ανέπαφες πληρωμές, ελέω NFC, οι οποίες έχουν ήδη εισβάλλει στη ζωή μας, με στόχο να αλλάξουν τον τρόπο που κάνουμε τις συναλλαγές μας. Κι ας υπάρχουν ακόμα αρκετά προβλήματα ασφάλειας – πεδίο δόξης λαμπρό και τομέας στον οποίο είδαμε πολλά, στη Βαρκελώνη.

Αλλά… αυτό ήταν, πάει τέλειωσε! Τα καταφέραμε και φέτος – επιστρέψαμε οίκαδε, έστω και με πονεμένα πόδια… Με (δίκαιο!) λάφυρο στις αποσκευές ένα μαύρο μπλουζάκι, που μοίρασε αμερικάνικη εταιρία και γράφει επάνω…Survivor of MWC – επιζήσας από το MWC!!! Και του χρόνου να είμαστε καλά, να ξαναπάμε…

Γιάννης Ριζόπουλος

 

ΥΓ. Αναγκαία υποσημείωση: η ελληνική παρουσία έγινε για μια ακόμα φορά αισθητή στο φετινό MWC, τόσο με τα λίγα αυτόνομα περίπτερα μεγάλων εταιριών, όσο κυρίως με το «εθνικό», το οποίο στέγασε τις μικρότερες και στήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά με τη φροντίδα του ΣΕΚΕΕ και πολλούς άξιους υποστηρικτές. Η έδρα της «Εθνικής Ελλάδος Τεχνολογίας» έγινε αυτές τις τέσσερις ημέρες σημείο αναφοράς, προσελκύοντας πάμπολλους ξένους επωνύμους, που εντυπωσιάστηκαν με τις ιδέες, τις προτάσεις και τις λύσεις, δεκάδες Έλληνες επιστήμονες/ερευνητές του εξωτερικού που πέρασαν να δουν και να δώσουν γνωριμία, αλλά και  πλήθος ξένες εταιρίες που προσβλέπουν σε συνέργειες με τις ελληνικές. Είθε τα σχέδια τους να ευοδωθούν!

Κάτω από: Blog
comments powered by Disqus

Κατηγορίες

Εγγραφή στο Newsletter

Βρείτε μας

Περισσότερα